Bøvling Natur & Idrætsbørnehave & vuggestue i daglig tale Bøvling Børnehus, er en privat 0-6 års institution. Vi er et hus, hvor man kan starte i vuggestuen og fortsætte i børnehave, lige til man skal i skole. Det sker i et tæt samarbejde hele huset igennem. Omkring skolestart har vi et godt samarbejde med Bøvling Friskole.

Grundstenen i Bøvling Børnehus bygger på det Grundtvigske menneskesyn. Det er grundlaget i hele vores pædagogiske arbejde. Målet for os er at udvikle livsduelige og robuste børn, der kan udfordre den verden, de lever i.

At arbejde ud fra det Grundtvigske menneskesyn betyder blandt andet, at mennesket som udgangspunkt er godt, og at vi alle er lige meget værd. Det er den måde, vi anerkendende møder børn, forældre, kolleger og alle andre, der færdes i vores hus. I det positive møde udvikler vi os. I den daglige samtale lærer vi at lytte og tale, og på den måde lærer vi også hinanden at kende.

Med denne velkomstpjece byder vi hjerteligt velkommen i Børnehuset. Vi glæder os til, I og jeres barn skal begynde her.