Hvem er vi

Bøvling Friskole er en Grundtvig-Koldsk friskole. Den blev grundlagt af Bøvling Valgmenighed i 1877, som en af landets første frie skoler.

Vores vigtigste værdier er:

-Tryghed gennem et anerkendende menneskesyn.

-Høj faglig niveau.

-Ligeværd, hvilket vil sige at vi møder hinanden med omsorg, nysgerrighed og med respekt.

Vi er 67 elever fordelt på klassetrin fra 0.-8. klasse, hvor nogle klassetrin er sammenlæst. Vi er en lille og overskuelig skole, hvor alle kender alle. De yngste elever har en storeven fra 5.6.7. eller 8. klasse, hvilket gør at de ældste elever er omsorgsfulde og hjælpsomme overover for de yngre. Dette er med til at give en unik stemning af nærvær på skolen.

Som forældre er det vigtigt, at du har lyst til at være en del af dit barns skole. Vi Hjælpes alle ad til til arrangementer og arbejdsdage. Som forældre er man altid velkommen på skole.